ҚАЗАҚСТАННЫҢ МӘДЕНИ ОБЪЕКТІЛЕРІНДЕГІ ЦИФРЛІК БІЛІМ БЕРУ ТЕХНОЛОГИЯЛАРЫНЫҢ ЕНГІЗІЛУІНЕ ШОЛУ

Авторлар

  • Ирина Лунга Темірбек Жүргенов атындағы Қазақ ұлттық өнер академиясы (Алматы, Казахстан)
  • Меруерт Жангужинова Темірбек Жүргенов атындағы Қазақ ұлттық өнер академиясы (Алматы, Казахстан)

DOI:

https://doi.org/10.47940/cajas.v9i2.633

Аңдатпа

Аңдатпа. Мақалада «2021-2025 жылдарға арналған шығармашылық индустрияны дамыту тұжырымдамасы» мен «Цифрлық Қазақстан» мемлекеттік бағдарламасы ғылымның, білімнің, өнердің, соның ішінде мәдениет объектілерінің көптеген салаларында: мұражайлар, кітапханалар, театрлар, кино және теледидардың даму міндеттерінің перспективалық траекториясын анықтайтыны қарастырылады. Зерттеу сандық білім беру технологияларының әлі де жеткілікті зерттелмегендігі және Қазақстанның мәдени нысандарындағы цифрландыру үлгілерінің анықталмағандығы мәселелеріне назар аударады. Зерттеудің мақсаты – Қазақстан Республикасының мәдени саясат тұжырымдамасы негізінде мәдениет объектілеріне цифрлық білім беру технологияларын енгізу барысына шолу талдауын жүргізу. Қазақстанның мәдени нысандарында қолданылатын сандық білім беру технологияларын объект ретінде зерттей отырып, авторлар білім беру кеңістігінде цифрландыру моделін құру Қазақстанның мәдени нысандарында қолданылатын цифрлық білім беру технологияларын құрылымдауға мүмкіндік береді деп болжайды. Цифрлық білім беру технологиялары бизнес, маркетинг, мемлекеттік басқару, бұқаралық коммуникациялар, өнер, медицина, ғылым және технология салаларындағы бірқатар ғылыми салалардағы пәнаралық зерттеу объектісі болып табылады. Зерттеу тақырыбын таңдаудың шарты Қазақстанның мәдени нысандарындағы цифрлық білім беру технологияларының ғылыми-әдістемелік негіздерінің жеткіліксіз зерттелуіне негізделген. Зерттеу нәтижелері Қазақстанның жоғары оқу орындарында білім беру технологияларын жалпылау және құрылымдау үшін оқу-әдістемелік негіз бола алады. Шолу мен теориялық зерделеу негізінде Қазақстанның мәдениет объектілеріне цифрлық білім беру технологияларын енгізу өнер бакалаврларын даярлаудың тәсілдерін, әдістерін және сапасын жаңғыртуға және оңтайландыруға мүмкіндік береді деген қорытындыға келді. Мақаланың халықаралық деңгейдегі зерттеулерге үлесі цифрлық білім беру технологияларын әртараптандыру, Қазақстанның мәдениет объектілерін дәріптеу, еліміздің прогрессивті имиджін қалыптастыру болып табылады.

Тірек сөздер:

білім беру технологиялары, шығармашылық индустриялар, цифрландыру, сахналық безендіру, Қазақстанның мәдени нысандары

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Библиографиялық сілтемелер

Список источников

Асланова, Наргиз. PROFIT Culture Day 2021: где цифровая панацея для культуры? Информационные технологии прочно проникли во все сферы жизни человека, включая и сферу искусства. 03.09.2021, Profit. profit.kz/news/61767/PROFIT-Culture-Day-2021-gde-cifrovaya-panaceya-dlya-kulturi/. Дата доступа 19 июня 2021.

Ахметов, Бахытжан и др. «В международной повестке цифровой трансформации: анализ концепции и процессов цифровизации КазНПУ имени Абая», Педагогика и психология, 2021, №2(47), с.5–17. DOI: 10.51889/2021-2.2077-6861.01.

Байбекова, Назира, и др. «Образные составляющие целостности в сценографии и кинодизайне: феномены, понятия, критерии». Central Asian Journal of Art Studies, 2021, №6 (1), с.85-106. DOI: 10.47940/cajas.v6i1.375.

Бейсембаева, Айдана. «Казахстан в мировой сценографии и в театральном пространстве (Практика Пражских Квадриеннале 2011, 2015)». Central Asian Journal of Art Studies, 2019, №4 (1), с.112-122. https://cajas.kz/journal/article/view/186/165. Дата доступа 18 июня 2021.

Государственная программа «Цифровой Казахстан», утвержденная ПП РК от 12 декабря 2017 года № 827, Әділет. adilet.zan.kz/rus/docs/P1700000827. Дата доступа 19 июня 2021.

Жангужинова, Mеруерт и др. «Модернизация компетентностного подхода при подготовке специалистов по костюму в высшем образовании Казахстана. Технология текстильной промышленности». Известия высших учебных заведений, Ивановский Государственный Политехнический Университет, 2019, №6(384), с.264–269. www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=56178164200. Дата доступа 19 июня 2021.

Жиенбаева, Надежда и Абдигапбарова Улжаркын. «Студентке орталықтандырылған оқытуды цифрлық трансформациялаудың инновациялық бағдарламасын әдістемелікпен қамту», Педагогика и психология, №3(48), 2021, с.114-122. DOI: 10.51889/2021-3.2077-6861.13

«Инновации в Казахстане: от идей к результатам». Тематическая статья, 14 апреля 2020, Всемирный банк. www.vsemirnyjbank.org/ru/news/feature/2020/04/14/innovation-in-kazakhstan-from-ideas-to-impact. Дата доступа 19 июня 2021.

Исалиева, Сауле, и др. «Психолого-педагогические условия деятельности и основные направления виртуальной лаборатории». Педагогика и психология, 2022, №2(51), с.111–119. DOI: 10.51889/2022-2.2077-6861.13.

Каржаубаева, Сангуль, и Копбасарова Айнур. «Инновационные стратегии Туркестанского музыкально-драматического театра». Central Asian Journal of Art Studies, 2021, №6 (4), с.148-158. DOI: 10.47940/cajas.v6i4.510.

Кобдикова, Жанартай, и др. «Инновационные технологии обучения в высших учебных заведениях». Педагогика и психология, 2021, №4(49), с. 83–94. DOI: 10.51889/2021-4.2077-6861.10.

Концепция культурной политики Республики Казахстан, утвержденная Указом Президента РК от 4 ноября 2014 года № 939, Әділет. adilet.zan.kz/rus/docs/U1400000939. Дата доступа 19 июня 2021.

Концепция развития креативных индустрий на 2021-2025 годы, утвержденная ПП РК от 30 ноября 2021 г. № 860, www.online.zakon.kz/Document/?doc_id=33480048. Дата доступа 19 июня 2021.

Нурке, Майра. «Эффективность использования инструментов визуального искусства в ноосферном образовании: пример определения мотивации на восприятие». Педагогика и психология, 2021, №3(48), с.130–141. DOI: 10.51889/2021-3.2077-6861.15.

Нурке, Майра и Даля Каратайене. «Трансформация визуального искусства в ноосферном обучении на основе уникального восприятия». Педагогика и психология. 2022, №1(50), с.114–121. DOI: 10.51889/2022-1.2077-6861.11

«Семь граней Великой степи: наследие и истоки духовной модернизации общества». Статья Главы Государства, 21.11.2018, Официальный сайт Президента РК. www.akorda.kz/ru/events/akorda_news/press_conferences/statya-glavy-gosudarstva-sem-granei-velikoi-stepi. Дата доступа 19 июня 2021.

Халыков, Кабыл и Тимур Коесов. «„Gesamtkunstwerk“ как прогрессирующая идея креативных технологий в сценографии». Central Asian Journal of Art Studies, 2022, №7(1), с.15–37. DOI: 10.47940/cajas.v7i1.523. Дата доступа 19 июня 2023.

Digital Kazakhstan 2018. egov.kz/cms/en/digital-kazakhstan. Дата доступа 19 июня 2023.

Meyer, Bohse, and Rebekka Sofie. «The expansion of scenography in virtual reality theatre: investigating the potential of double scenography in Makropol’s Anthropia». 2020, рр.321-340. DOI: 10.1080/23322551.2020.1854929.

Guay, Herve, et all. «Theatre and New Materialisms: A Presentation Hervé Guay». Theatre Research in Canada, 2022, №43 (1), рр.10–16. DOI: 10.3138/tric.43.1.02.en.

Gomes, Clara. “Cyberformance – performance art as a bridge between the actual and the virtual worlds”. Actas del Congreso de la Sociedad Española de Estudios de la Comunicación Iberoamericana (SEECI). [Proceedings of the Congress of the Spanish Society for Ibero-American Communication Studies (SEECI).] Faculty of Information Sciences, Complutense University, Madrid, Spain, 2014, pp. 126-135. (На испанском)

Henke, Robert. «Visual Experiences in Cinquecento Theatrical Spaces by Javier Berzal de Dios». Theatre Journal, 2021, №1(73), с.111-112. DOI: 10.1353/tj.2021.0007.

Jihay, Park. «Shakespeare in Cyborg Theatre: Immersive VR Theatre and the Cyborg-Subject». 2022, с.177-190. DOI: 10.1080/10486801.2022.2047031.

Kjellmer, Viveka. «The smell of Homo Aquatis: scented scenographics and multisensory exhibition design in the ‘mockumentary’ exhibition project». Aquanauts: The Expedition, 2022, рр.93-111. DOI: 10.1080/23322551.2022.2088192.

Seetoo, Chiayi. «Between the Visible (youxing) and the Invisible (wuxing): Zhang Xian, Zuheniao, and the Minor Performance Praxes in Contemporary China Chiayi Seetoo». Theatre Journal Johns Hopkins University Press, 2020, рр.291-307. muse.jhu.edu/article/765422. Дата доступа 19 июня 2023.

Spatz, Ben. «The video way of thinking». Affiliations, 2018, рр.146–154. DOI: 10.1080/10137548.2017.1414629.

Tabački, Nebojsa. «Make me feel: sensing technology in contemporary scenography». 2017, рр.119-139. DOI: 10.1080/23322551.2017.1390201.

Vincent, Caitlin, et all. «The intersection of live and digital: new technical classifications for digital scenography in opera».

Theatre and Performance Design, 2017, рр. 155-171. DOI: 10.1080/23322551.2017.1400764.

References

Aslanova, Nargiz. “Informatsionnyye i tsifrovyye tekhnologii v kulture i iskusstve” [Information and digital technologies in culture and art]. 03.09.2021, Profit, profit.kz/news/61767/PROFIT-Culture-Day-2021-gde-cifrovaya-panaceya-dlya-kulturi/. Accessed 7.11.2021. (In Russian)

Akhmetov, Bakhytzhan, et al. “V mezhdunarodnoy povestke tsifrovoy transformatsii: analiz kontseptsii i protsessov tsifrovizatsii” [“In the international agenda of digital transformation: analysis of the concept and processes of digitalization.”] Abay KaZNPU, Pedagogy & Phycology, 2021, №2(47), pp. 5–17. DOI: 10.51889/2021-2.2077-6861.01. (In Russian)

Baybekova, Nazira, et all. “Obraznyye sostavlyayushchiye tselostnosti v stsenografii i kinodizayne: fenomeny, ponyatiya, kriteriI” [“Figurative components of integrity in scenography and film design: phenomena, concepts, criteria.”] Central Asian Journal of Art Studies, 2021, №6(1), pp.85-106. DOI: 10.47940/cajas.v6i1.375. (In Russian)

Beysembayeva, Aydana. “Kazakhstan v mirovoy stsenografii i v teatralnom prostranstve (Praktika Prazhskikh Kvadriyennale 2011, 2015)” [“Kazakhstan in world scenography and in theatrical space (Practice of the Prague Quadrennial 2011, 2015.”] Central Asian Journal of Art Studies, 2019, №4(1), s.112-122. cajas.kz/journal/article/view/186/165. Accessed 18.06.2023. (In Kazakh)

Digital Kazakhstan 2018. egov.kz/cms/en/digital-kazakhstan. Accessed 19 June 2023. (In Russian)

Gomes, Clara. “Cyberformance – performance art as a bridge between the actual and the virtual worlds”. Actas del Congreso de la Sociedad Española de Estudios de la Comunicación Iberoamericana (SEECI) [Proceedings of the Congress of the Spanish Society for Ibero-American Communication Studies (SEECI).] Faculty of Information Sciences, Complutense University, Madrid, Spain, 2014, pp. 126-135. (In Spain)

Guay, Herve, et al. «Theatre and New Materialisms: A Presentation Hervé Guay». Theatre Research in Canada, 2022, №43 (1), pp. 10–16. DOI: 10.3138/tric.43.1.02.en.

Henke, Robert. «Visual Experiences in Cinquecento Theatrical Spaces by Javier Berzal de Dios». Theatre Journal, 2021, №1(73), pp. 111-112. DOI: 10.1353/tj.2021.0007.

Meyer, Bohse, and Rebekka Sofie. «The expansion of scenography in virtual reality theatre: investigating the potential of double scenography in Makropol’s Anthropia». 2020, pp.321-340. DOI: 10.1080/23322551.2020.1854929.

“Innovatsii v Kazakhstane: ot idey k rezultatam” ["Innovations in Kazakhstan: From ideas to results". Feature article, April 14, 2020, Vsemirnyi bank. www.vsemirnyjbank.org/ru/news/feature/2020/04/14/innovation-in-kazakhstan-from-ideas-to-impact. Accessed 19 June 2023. (In Russian)

Isaliyeva, Saule, et all. «Psikhologo-pedagogicheskiye usloviya deyatelnosti i osnovnyye napravleniya virtualnoy laboratorii» ["Psychological and pedagogical conditions of activity and the main directions of the virtual laboratory".] Pedagogy & Phycology, 2022, №2 (51), pp. 111–119. DOI: 10.51889/2022-2.2077-6861.13. (In Russian)

Jihay, Park. «Shakespeare in Cyborg Theatre: Immersive VR Theatre and the Cyborg-Subject». 2022, s.177-190. DOI: 10.1080/10486801.2022.2047031.

Karzhaubayeva, Sangul, and Kopbasarova Aynur. “Innovatsionnyye strategii Turkestanskogo muzykalno-dramaticheskogo teatra” ["Innovative Strategies of the Turkestan Music and Drama Theatre".] Central Asian Journal of Art Studies, 2021, №6(4), pp.148-158. DOI: 10.47940/cajas.v6i4.510.

Khalykov, Kabyl, and Koyesov Timur. “„Gesamtkunstwerk“ as a progressive idea of creative technologies in scenography.” Central Asian Journal of Art Studies, 2022, №7 (1), pp.15–37. DOI: 10.47940/cajas.v7i1.523.

Kjellmer, Viveka. «The smell of Homo Aquatis: scented scenographics and multisensory exhibition design in the ‘mockumentary’ exhibition project». Aquanauts: The Expedition, 2022, pp.93-111. DOI: 10.1080/23322551.2022.2088192.

Kobdikova, Zhanartay, it all. «Innovatsionnyye tekhnologii obucheniya v vysshikh uchebnykh zavedeniyakh» ["Innovative technologies of teaching in higher educational institutions".] Pedagogika i psikhologiya, 2021, №4(49), pp.83–94. DOI: 10.51889/2021-4.2077-6861.10. (In Russian)

«Kontseptsiya kulturnoy politiki Respubliki Kazakhstan» ["The concept of cultural policy of the Republic of Kazakhstan."] Decree of the President of the Republic of Kazakhstan, November 4, 2014 No. 939. adilet.zan.kz/rus/docs/U1400000939. Accessed 19 June 2023. (In Russian)

“Kontseptsiya razvitiya kreativnykh industriy na 2021 - 2025 gody” ["The concept of the development of creative industries for 2021 – 2025." ], November 30, 2021. # 860, www.online.zakon.kz/Document/?doc_id=33480048. Accessed 09.12.2021. (In Russian)

Nurke, Mayra. «Effektivnost ispolzovaniya instrumentov vizualnogo iskusstva v noosfernom obrazovanii: primer opredeleniya motivatsii na vospriyatiye» ["The effectiveness of the use of visual art tools in noospheric education: an example of determining the motivation for perception".] Pedagogy & Pchycology, 2021, №3(48), pp. 130–141. DOI: 10.51889/2021-3.2077-6861.15. (In Russian)

Nurke, Mayra, and Dalya Karatadjiene. «Transformatsiya vizualnogo iskusstva v noosfernom obuchenii na osnove unikalnogo vospriyatiya» ["Transformation of visual art in noospheric education based on unique perception".] Pedagogy & Phycology, 2022, №1 (50), pp. 114–121. DOI: 10.51889/2022-1.2077-6861.11 (In Russian)

Seetoo, Chiayi. «Between the Visible (youxing) and the Invisible (wuxing): Zhang Xian, Zuheniao, and the Minor Performance Praxes in Contemporary China Chiayi Seetoo». Theatre Journal, Johns Hopkins University Press, 2020, pp. 291-307. muse.jhu.edu/article/765422. Accessed 19 June 2023.

«Sem graney Velikoy stepi: naslediye i istoki dukhovnoy modernizatsii obshchestva» ["Seven Facets of the Great Steppe: Legacy and Origins of Society's Spiritual Modernization".] Article of the Head of State, 2018, www.akorda.kz/ru/events/akorda_news/press_conferences/statya-glavy-gosudarstva-sem-granei-velikoi-stepi. Accessed 19 June 2023. (In Russian)

Spatz, Ben. «The video way of thinking». Affiliations, 2018, pp. 146–154. DOI: 10.1080/10137548.2017.1414629.

Tabački, Nebojsa. «Make me feel: sensing technology in contemporary scenography». 2017, pp.119-139. doi.org/10.1080/23322551.2017.1390201. Accessed 09.12.2021.

Vincent, Caitlin, it all. «The intersection of live and digital: new technical classifications for digital scenography in opera». Theatre and Performance Design, 2017, pp. 155-171. DOI: 10.1080/23322551.2017.1390201.

Zhanguzhinova, Meruyert, et al. “Modernizatsiya kompetentnostnogo podkhoda pri podgotovke spetsialistov po kostyumu v vysshem obrazovanii Kazakhstana. Tekhnologiya tekstilnoy promyshlennosti” [“Modernization of the competency-based approach in the training of costume specialists in higher education in Kazakhstan. Technology of the textile industry.”] News of higher educational institutions, Ivanovo State Polytechnic University, 2019, №6 (384), pp. 264–269. www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=56178164200. Accessed 19 June 2023. (In Russian)

Zhiyenbayeva, Nadezhda, and Ulzharkyn Abdigapbarova. «Studentke ortalyқtandyrylgan oқytudy tsifrlyk transformatsiyalaudyn innovatsiyalyk bagdarlamasyn adіstemelіkpen kamtu» ["Methodological coverage of the innovative program of digital transformation of student-centered education"] Pedagogy & Phycology, №3(48), 2021, pp. 114-122. journal-pedpsy.kaznpu.kz/index.php/ped/issue/view/59/113 Accessed 19 June 2023. (In Kazakh)

##submission.downloads##


Number of views: 229

Жарияланған

2023-07-12 - 2023-11-08 жаңартылды

Дәйексөздерді қалай жазу керек

Ирина Лунга, және Меруерт Жангужинова. «ҚАЗАҚСТАННЫҢ МӘДЕНИ ОБЪЕКТІЛЕРІНДЕГІ ЦИФРЛІК БІЛІМ БЕРУ ТЕХНОЛОГИЯЛАРЫНЫҢ ЕНГІЗІЛУІНЕ ШОЛУ». Central Asian Journal of Art Studies, т. 8, № 2, 2023, б. 96-113, doi:10.47940/cajas.v9i2.633.
Лицензия Creative Commons