ЭКЗИСТЕНЦИАЛИЗМНІҢ ХХ ҒАСЫРДАҒЫ КИНОҒА ӘСЕРІ

Авторлар

  • Аян Сыдыманов «Тұран» университеті (Алматы, Қазақстан)
  • Айбарша Бөжеева «Тұран» университеті (Алматы, Қазақстан)

DOI:

https://doi.org/10.47940/cajas.v9i2.688

Аңдатпа

Аңдатпа. Мақалада философиялық бағыттың әсерін талдау ұсынылған экзистенциализм ХХ ғасырдың кинематографиясына. Сол кезеңдегі Фильмдер экзистенциализмге тән абсурд, еркіндік, мазасыздық және өлім тақырыптарын қозғады. Мақаладағы назар экзистенциалды философия контекстіндегі кино тіліндегі жаңа шешімдерге бағытталған. Зерттеудің мақсаты - экзистенциализмнің философиялық бағыты мен кинематография өнері арасындағы байланысты анықтау. ХХ ғасырдағы режиссерлердің (Бергман, Тарковский, Годар, Трюффо, Тарантино және т.б.) авторлық фильмдерінің мысалында адамның өмір сүруі және немқұрайлы және мағынасыз әлемдегі таңдау мәселесі қандай да бір жолмен Дж.-П. Сартр мен басқа экзистенциалистік философтардың (М. Хайдеггер, с. Кьеркегор) еңбектеріне негізделген. Зерттеу әдістемесі экзистенциалды теория контекстінде ХХ ғасырдағы авторлық кинематографиялық фильмдерді зерттеуді қамтиды. Тиісті философиялық теориямен кинокартиналар кейіпкерлерінің іс-әрекеттерінің тақырыптары мен мотивтерін салыстырмалы талдау қолданылды. Зерттеу нәтижесінде авторлар экзистенциализмнің ХХ ғасырдағы кинематографияға сөзсіз әсерін анықтады. Мақалада экзистенциалды тақырыптар мен мотивтердің көріністері табылған "жетінші баспа", "Солярис", "Матрица" және басқалары сияқты фильмдердің мысалдары келтірілген. Авторлар кинематографиялық тілді қалыптастырудағы экзистенциализм философиясының рөлін түсіну үшін жасалған жұмыстың маңыздылығын атап көрсетеді. Зерттеу сонымен қатар экрандағы адам жанының көріністерін тереңірек зерттеуге мүмкіндіктер ашады. Бұл жұмыстың жаңалығы экзистенциализм теориясының авторлық кинематографияға әсерін талдауға, сондай-ақ 1945-2000 жылдар аралығында жасалған фильмдердің кең ауқымын пайдалануға өзіндік көзқараста жатыр. Осы кезеңдегі негізгі фильмдерді мұқият зерделеу негізінде мақалада бұл жұмыстардың бостандық, таңдау және жауапкершілік туралы негізгі экзистенциалды тақырыптарды қалай бейнелегені және олардың осы идеяларды қоғамдық қабылдауды қалыптастыруға қалай көмектескені көрсетілген.

Тірек сөздер:

Экзистенциализм, бостандық, таңдау, жауапкершілік, француз жаңа толқыны

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Автордың өмірбаяны

Айбарша Бөжеева, «Тұран» университеті (Алматы, Қазақстан)

Бөжеева Айбарша Муратбекқызы, «Өнертану» мамандығы бойынша ғылымижетекші, философия докторы (PhD), «Цифрлық технологиялар және киноөнері» факультетінің «Turan Film Academy» Жоғары мектебінің «Тұран»университетінің профессоры, 050013 Қазақстан Республикасы, Алматы қ.Сатпаева к. 16-а

Библиографиялық сілтемелер

Список источников

Базен, Андре. Что такое кино? Москва, Искусство, 1972.

Бахтин, Михаил. Эстетика словесного творчества. Москва, Искусство, 1986.

Бергман, Ингмар. Картины. Москва-Таллин, Музей кино, 1997. URL: lib.ru/CINEMA/kinolit/BERGMAN/bergman.txt Дата доступа 02.02.23

Декарт, Рене. Рассуждение о методе. Избранные произведения. Москва, АСТ, 1950.

Изволов, Николай. Феномен кино. История и теория. Москва, Материк, 2005.

Лотман, Юрий. Внутри мыслящих миров. Человек - текст - семиосфера -история. Москва, Языки русской культуры, 1996.

Сартр, Жан-Поль. Бытие и ничто. Москва, Neoclassic, 2020.

Сартр, Жан-Поль. Экзистенциализм — это гуманизм. L'Existentialisme est un humanisme. эссе, 1946 г. пер. А. Санина, стр. 319-344. scepsis.net/library/id_545.html Дата доступа 11 февраля 2023.

Сумерки Богов. составитель: А.А. Яковлев. М.: Издательство политической литературы, 1989 г. Серия: Библиотека атеистической литературы. ISBN: 5-250-00378-8 (1989 г.), 5-250-01275-2 (1990 г.).

Хейфиц, Иосиф. О кино. Москва, Искусство, 1966.

Херлингхауз, Рут. Козлов, Лидия. Пояснения к фильму «Солярис». Москва, журнал Киноведческие записки, 1992, №14. URL: tarkovskiy.su/texty/T arkovskiy/Solaris02.html Дата доступа 03.02.23

Эберт, Роджер. Криминальное чтиво. - Интернет-ресурс: URL: www.rogerebert.com/reviews/great-movie-pulp-fiction-1994 Дата доступа 10 февраля 2023.

Эльзессер, Томас, Хагенер, Мальте. Теория кино. Г лаз, эмоции, тело. Санкт-Петербург, Сеанс, 2016.

Minissale, Gregory. «Beyond Internalism and Externalism: Husserl and Sartre’s Image Consciousness in Hitchcock and Buñuel» Film-Philosophy, Volume 14, Issue 1, 2010, с. 174 - 201. DOI: 10.3366/film.2010.0006.

Mosely, Michael Josiah. «Another Look at Heideggerian Cinema:Cinematic Excess, Antonioni’s Dead Timeand the Film-Photographic Image as Copy» Film-Philosophy Volume 22, Issue 3, 2018, с. 364 - 383. DOI: 10.3366/film.2018.0085.

Vermeulen T., van den Akker R. Notes on Metamodernism // Journal of Aesthetics& Culture. 2010. Vol. 2. Р. 1-14. - рус. пер.: Вермюлен Т., ван ден Ак-кер Р. Заметки о метамодернизме // Metamodern. URL: metamodernizm.ru/notes-on-metamodernism

Verrone, William. «Transgression and Transcendence in the Films of Werner Herzog» Film-Philosophy Volume 15, Issue 1: Phenomenology and Psychoanalysis, 2011, с. 179 - 203. DOI: 10.3366/film.2011.0010.

Xavier, Zachary. «The Kierkegaardian Existentialismof Richard Linklater’s Before Trilogy» Film-Philosophy Volume 25, Issue 2, 2021, с. 110 - 129. DOI: 10.3366/film.2021.0164.

Yacavone, Daniel. «Towards a Theory of Film Worlds» Film-Philosophy Volume 12, Issue 2, 2008, с. 83 - 108. DOI: 10.3366/film.2008.0017.

References

Bazen, Andre. Chto takoye kino? Moskva, Iskusstvo, 1972. (In Russian)

Bakhtin, Mikhail. Estetika slovesnogo tvorchestva. Moskva, Iskusstvo, 1986. (In Russian)

Bergman, Ingmar. Kartiny. Moskva-Tallin, Muzey kino, 1997. URL: lib.ru/CINEMA/kinolit/BERGMAN/bergman.txt Accessed 2 February 2023 (In Russian)

Dekart, Rene. Rassuzhdeniye o metode. Izbrannyye proizvedeniya. Moskva, AST, 1950. (In Russian)

Ebert, Rodzher. Kriminalnoye chtivo. Internet-resurs: URL: www.rogerebert.com/reviews/great-movie-pulp-fiction-1994 . Accessed 2 February 2023.

Elzesser, Tomas, Khagener, Malte. Teoriya kino. Glaz, emotsii, telo. Sankt-Peterburg, Seans, 2016. (In Russian)

Izvolov, Nikolay. Fenomen kino. Istoriya i teoriya. Moskva, Materik, 2005. (In Russian)

Kherlingkhauz, German, Kozlov, Leonid. Poyasneniya k filmu «SolyariS». Moskva, zhurnal Kinovedcheskiye zapiski, 1992, №14. URL: tarkovskiy.su/texty/T arkovskiy/Solaris02.html Accessed 3 February 2023 (In Russian)

Kheyfits, Iosif. O kino. Moskva, Iskusstvo, 1966. (In Russian)

Lotman, Yuriy. Vnutri myslyashchikh mirov. Chelovek - tekst - semiosfera -istoriya. Moskva, Yazyki russkoy kultury, 1996. (In Russian)

Minissale, Gregory. «Beyond Internalism and Externalism: Husserl and Sartre’s Image Consciousness in Hitchcock and Buñuel» Film-Philosophy, Volume 14, Issue 1, 2010, с. 174 - 201. DOI: 10.3366/film.2010.0006.

Mosely, Michael Josiah. «Another Look at Heideggerian Cinema:Cinematic Excess, Antonioni’s Dead Timeand the Film-Photographic Image as Copy» Film-Philosophy Volume 22, Issue 3, 2018, с. 364 - 383. DOI: 10.3366/film.2018.0085.

Sartr, Zhan-Pol. Bytiye i nichto. Moskva, Neoclassic, 2020. (In Russian)

Sartr, Zhan-Pol. Ekzistentsializm — eto gumanizm. L'Existentialisme est un humanisme. esse, 1946 g. per. A. Sanina, str. 319-344. scepsis.net/library/id_545.html Data dostupa 11.02.2023. Sumerki Bogov. sostavitel: A.A. Yakovlev. M.: Izdatelstvo politicheskoy literatury, 1989 g. Seriya: Biblioteka ateisticheskoy literatury. ISBN: 5-250-00378-8 (1989 g.), 5-250-01275-2 (1990 g.). (In Russian)

Vermeulen T., van den Akker R. Notes on Metamodernism // Journal of Aesthetics& Culture. 2010. Vol. 2. Р. 1-14. - рус. пер.: Вермюлен Т., ван ден Ак-кер Р. Заметки о метамодернизме // Metamodern. URL: metamodernizm.ru/notes-on-metamodernism

Verrone, William. «Transgression and Transcendence in the Films of Werner Herzog» Film-Philosophy Volume 15, Issue 1: Phenomenology and Psychoanalysis, 2011, с. 179 - 203. DOI: 10.3366/film.2011.0010.

Xavier, Zachary. «The Kierkegaardian Existentialismof Richard Linklater’s Before Trilogy» Film-Philosophy Volume 25, Issue 2, 2021, с. 110 - 129. DOI: 10.3366/film.2021.0164.

Yacavone, Daniel. «Towards a Theory of Film Worlds» Film-Philosophy Volume 12, Issue 2, 2008, с. 83 - 108. DOI: 10.3366/film.2008.0017.

##submission.downloads##


Number of views: 386

Жарияланған

2023-07-12 - 2023-11-08 жаңартылды

Дәйексөздерді қалай жазу керек

Аян Сыдыманов, және Айбарша Бөжеева. «ЭКЗИСТЕНЦИАЛИЗМНІҢ ХХ ҒАСЫРДАҒЫ КИНОҒА ӘСЕРІ». Central Asian Journal of Art Studies, т. 8, № 2, 2023, б. 129-44, doi:10.47940/cajas.v9i2.688.
Лицензия Creative Commons